12.04.2015

Słodkie jabłka

Nieformalną serię herbat i herbatek aromatyzowanych (której tak naprawdę nie planowałem) kończy mieszanka, którą kupiłem z wielu względów, ale najważniejszym jest ten, że bardzo chciałem spróbować naparu, w którym mógłbym znaleźć białego hibiskusa. 

Ta owocowa herbatka, Słodkie jabłka, jak sama nazwa wskazuje, jest oparta na mieszance jabłek, które są pod dwoma postaciami: suszonego miąższu, oraz kawałków, które wraz ze skórką zostały podpieczone. Poza tym znajdziemy w niej wcześniej wspomniany, biały hibiskus, kandyzowany ananas oraz listki jeżyny. Poza tym widoczne są płatki róż. Zapach suszu jest niesamowicie słodki. Jabłka dominują nad każdym innym składnikiem. 


Parzenie 3g na każde 150 mililitrów wrzątku, oraz 5 minut. Wykorzystałem do tego moich papierowych filtrów, gdyż listki są dość drobne, i przez inne siteczka czy zaparzacze, swobodnie przepływają do gotowego naparu. Kolor herbatki przypomina mi do złudzenia delikatny napar białej, czy szlachetnej zielonej herbaty. Jednak jej smak już nie (w sumie to nawet nie ma szans ;)). Jest bardzo słodki, jabłkowy, więc jej nazwa została dobrana idealnie. Jednak słodycz nie jest tu jedyną. Razem z nią wyczuwam paletę smaków (oprócz słonego i umami ;)). W przodzie języka: słodkie jabłko, w tyle delikatna goryczka przypieczonej skórki, po bokach delikatna kwaskowość hibiskusa. Naprawdę smaczne i niesamowite odczucie. 


Mieszankę Słodkie jabłka uznaję za bardzo udaną. Co prawda nie jestem zwolennikiem herbatek owocowych, ale taką mógłbym pić częściej, niż pozostałe. A po zaparzeniu naparu, smak owoców: jabłek oraz ananasa, jest niesamowity ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz